Amerikan Basketbol Ligi (NBA) yayın hakkı görüşmelerine sorunlar yaşayarak başlamıştı. Ana iş ortakları ile yaptığı görüşmeler sallantıda gözüküyordu.
TNT’nin ana şirketi Warner Bros Discovery 40 milyar dolardan fazla borçla boğuşurken, ESPN’in ana şirketi Disney ise hisselerindeki düşüşle mücadele ediyordu. Her iki şirket de ligin istediği ücretin tamamını ödemek konusunda isteksizdi.
Boston Celtics ve Dallas Mavericks’in NBA Finalleri’nde karşı karşıya gelmeye hazırlandığı şu günlerde ise lig büyük bir başarıya imza atma yolunda ilerliyor.
WSJ’ye konuşan konuya yakın kaynaklar NBA’in; NBC, ESPN ve Amazon ile 11 yıl içinde yaklaşık 76 milyar dolar medya geliri getirecek anlaşmalara yakın olduğunu belirtti.
Konuya yakın kaynaklara göre, NBC lig ile yılda ortalama 2,5 milyar dolar ödemek üzere anlaşmaya yakın. Sezon başına yaklaşık 100 maç yayınlanacak ve bu maçların yaklaşık yarısı sadece Peacock yayın hizmetinde yayınlanacak. Maçlar, NBC’nin “Sunday Night Football” programı ile çakışmadığı Salı ve Pazar günleri NBC’de yayınlanacak.
Amazon’un yıllık 1,8 milyar dolarlık paketi normal sezon ve playoff maçlarını, yeni NBA sezon içi turnuvasını ve “play-in” maçlarını içerecek.
Disney’in NBA paketini elinde tutacağı ve NBA Finallerini yayınlamaya devam edeceği, mevcut anlaşmaya göre 1,5 milyar dolar olan ödemelerin ise yılda ortalama 2,6 milyar dolar olacağı belirtiliyor.
Anlaşmalar 2024-2025 sezonundan sonra yürürlüğe girecek.
Anlaşma çaylak basketbolcu Caitlin Clark’e olan ilginin artması ile popülaritesi artan WNBA’in yayın haklarını da içerecek.